یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » رفع اشکالات صندوق های زمین و ساختمان| مشکل پیش فروش مسکن نداریم

رفع اشکالات صندوق های زمین و ساختمان| مشکل پیش فروش مسکن نداریم

کد خبر: 8666

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدرضا جواهری در نشست خبری افتتاح پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت آباد که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت آباد می‌توانست در مدت ۳ سال به بهره برداری برسد اما دلایلی همچون کرونا از جمله مسائل مهمی بود که این پروژه را به وقفه انداخت و باعث شد که یک جهش قیمتی نیز اتفاق بیفتد و پیمانکار و سازنده را دچار مشکل کند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که بیماری کرونا شروع شد و پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت آباد متوقف شد جهش قیمت ها نیز شکل گرفت و باعث ایجاد مشکلاتی شد افزود: به همین دلیل تعدیل قیمت‌ها در پروژه مزبور باید به تایید سازمان بورس می رسید، بنابراین خود این عامل زمانبر شد و در واقع عامل ایجاد مشکلاتی شد. جریان صندوق زمین و ساختمان شاید بعنوان کار جدیدی که بانک مسکن شروع کرد قابل تقدیر باشد، البته اشکال و ایراداتی در امیدنامه و اساسنامه وجود داشت که با سازمان بورس نیز مطرح شد.

۲۵ مورد پیشنهاد برای اصلاح صندوق زمین و ساختمان داشتیم که با سازمان بورس وارد مذاکره شدیم. این اقدام توسط شرکت تامین سرمایه که کار کارشناسی آن انجام شد صورت گرفت و به نظر می‌رسد در آینده ایجاد صندوق های زمین و ساختمان می‌تواند به رفع اشکالات کمک کند

جواهری ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۲۵ مورد پیشنهاد برای اصلاح صندوق زمین و ساختمان داشتیم که با سازمان بورس وارد مذاکره شدیم. این اقدام توسط شرکت تامین سرمایه که کار کارشناسی آن انجام شد صورت گرفت و به نظر می‌رسد در آینده ایجاد صندوق های زمین و ساختمان می‌تواند به رفع اشکالات کمک کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن خاطر نشان کرد: در خصوص کلیات پروژه ها آنچه در دستور کار شرکت سرمایه گذاری مسکن است سرعت در اجرا، کیفیت و ایمنی در پروژه‌ها است. البته سه رکن اساسی که در حال حاضر اعلام شده، یکی از مواردی است که باید به آن جدی توجه شود، بحث سرعت در اتمام پروژه ها است که بر کاهش هزینه ها نیز می تواند اثرگذار باشد.

جواهری با تاکید بر اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن در حوزه ساخت به یک بِرند تبدیل شده و هرجایی که پروژه داشته‌ است مشکل پیش فروش نداشته است گفت: همانطور که گفتم این به دلیل برند شرکت و کیفیت زبان‌زد و تلاش زیاد است و تلاش ها بر این است تا این موضوع حفظ شود.

شرکت سرمایه گذاری مسکن در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع پروژه در دست اجرا دارد

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن خاطر نشان کرد: شرکت سرمایه گذاری مسکن در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع پروژه در دست اجرا دارد. به همین دلیل امسال تلاش ها بر این است که میزان بودجه در نظر گرفته شده سالیانه تقریبا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند، در حال اصلاح بودجه ۶ ماهه دوم نیز هستیم و این موضوع را حتما در دستور کار قرار خواهیم داد.

پروژه ساختمانی نگین دولت آباد که با تامین مالی بانک مسکن به بهره برداری رسیده است شامل ۲۱۵ واحد مسکونی، ۱۹ واحد تجاری و یک واحد درمانی در قالب ۲ بلوک ۹ طبقه ای است که به عنوان یکی از زیباترین پروژه های منطقه دولت آباد جلوه خاصی به این منطقه بخشیده است. این پروژه به مساحت ۵ هزار ۲۶۹ متر مربع و با زیربنا ۳۴ هزارو ۶۰۷ متر مربع احداث شده است.

آنطور که پیمانکار این پروژه به آن اذعان کرد قرار بود این پروژه در مدت ۳ سال به بهره برداری برسد اما به دلیل کرونا و متوقف شدن پروژه و افزایش قیمت ها این پروژه در مدت پنج سال به بهره برداری رسید.

منبع: tahlilbazaar-206387

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید